Opublikowano

Grzejniki Purmo zmiana cen

Jak zwykle o tej porze roku właściciel marki Purmo podnosi ceny swoich produktów. Jak łatwo się domyśleć, w tym roku zmiana cennika także wiąże się z podwyżką. Podobna sytuacja jest u podobnych firm w branży urządzeń grzewczych. Od lat ceny artykułów ciągle rosną po kilka procent rocznie. Jest to o tyle ciekawe, że publiczne głoszone tezy o inflacji rocznej na poziomie 2% a nawet poniżej 1% za ostatni rok, mają się zagadkowo do notowanych zmian cen produktów w przemyśle. Jedynym wytłumaczeniem mogą być ograniczenia w produkcji a tym samym przewaga popytu nad podażą. Dlagrzejnika Purmo, istnieje na rynku szeroka liczba producentów grzejników płytowych oraz ozdobnych, oferujących nie tylko atrakcyjne ceny, ale także krótsze terminy realizacji zamówienia. W przypadku grzejników ozdobnych, kanałowych czas oczekiwania w Purmo wynosi kilka tygodni. Dla produktów w kolorze i dla serii Aquilo grzejników kanałowych czas ten wynosi do dwóch miesięcy. To co może tłumaczyć sytuację to rozpoznawalność marki. Jeśli popytać znajomych o markę grzejników, to jeżeli padają odpowiedzi to jest to w 80% właśnie marka Purmo. Koncern Retting Heating wiele lat temu prowadził bardzo szerokie kampanie reklamowe. Bardzo dużo klientów kojarzy markę Purmo z ikoną kota wplecionego w logo tej marki. Obraz ten był tak utrwalony, że przez długi czas gdy doszło do rebrendingu, to firma miała problem wizerunkowy. Nie często ma miejsce taka sytuacja, że marka ma tak mocno utrwalone logo wśród klientów. Sytuacja ta jest o tyle interesująca że Purmo nie jest marką globalną. Jest rozpoznawalna w tylko na naszym kontynencie i największym uznaniem cieszy się właśnie w naszym kraju. Kolejnym krajem z popularnością o połowę mniejszą jest Finlandia. Zbudowana jeszcze w epoce przed internetowej rozpoznawalna marka grzejników zaczyna jednak chyba cierpieć z powodu ignorancji działu marketingu. Internetowe narzędzia do monitorowania popularności fraz w wyszukiwarce google pokazują wyraźnie, że popularność tej marki pomału, ale systematycznie spada.