Opublikowano

Uszczelki do naczep aut ciężarowych

W dostawczakach niezależnie od typu nadwozia wykorzystuje się wszechstronny wachlarz uszczelek wysokospecjalistycznych. W samochodach transportujących artykuły sypkie wykorzystuje się uszczelnienia przy profilach burtowych. Ich forma oraz elastyczność materiału są prawidłowo dostosowane aby udaremnić przedostanie się ładunku poza skrzynię ładunkową. W zabudowach kontenerowych lub chłodniczych, gdzie powierzchnia załadunku jest w całości osłonięta, stosuje się przede wszystkim uszczelki do drzwi. Na ich brzeg nakłada się twardy rdzeń, który wytworzony jest z PCV. Miękką część stanowi grzbietowa część uszczelki, której elastyczność pozwala na dopasowanie się stykających elementów ze sobą i powstanie nieprzepuszczalnej płaszczyzny. Do drzwi zabudowy kontenerowej lub izotermy można także wykorzystać uszczelki w całości wytworzone z gumy. Wybór właściwej uszczelki jest niezwykle istotny w autach, których zadaniem jest podtrzymanie właściwej temperatury transportowanego ładunku t.j. chłodnie czy izotermy. Odmienną grupę stanowią profile uszczelniające do okien i szyb, których zadaniem jest ścisłe połączenie ze sobą krawędzi metalu z brzegiem szkła. Najlepiej do tego celu pasują uszczelki z rozpieraczem. Zasadnicza część łączy obie krawędzie, tymczasem mocowany w końcowym etapie rozpieracz stanowi wypełniacz i zarazem umożliwia stabilne połączenie elementów.